מי הייתה MS? סיפורה של מזוודה  - "אחד אחד" - רהיטי וינטג' מעוצבים, מחודשים ופריטי הום סטיילינג עם אופי

מי הייתה MS? סיפורה של מזוודה

המזוודה של MS המזוודה של MS

תמיד הרגשתי שלחפצים ישנים יש סיפור.

כשלא הצלחתי להגיע להיסטוריה "האמיתית" של הרהיט, ניסיתי לתרגם ולפרש אותו דרך התבוננות ותחושה. כשהיה מי שיספר את סיפור הרהיט – הקשבתי בהתרגשות ובפליאה. חפצים ישנים מביאים איתם אנשים, ארועים, מקומות, ריחות.

השבוע הזדמן לי לשמע את הסיפור של המזוודה של MS.

הוזמנתי לזוג מקסים לייעץ לגבי חידוש של מזוודה בעלת ערך רגשי רב. ישבנו בביתם הנעים והם סיפרו על המזוודה שלהם, על ההיסטוריה שלהם.

מי היתה MS? מי היתה MS?

 

בשנת 39' הגברת הרווקה והצעירה, מרגוט זליגמן, הלוא היא MS יוצאת את גרמניה לנופש באיטליה (כבר כאן, בתחילת הסיפור, אני חייבת לציין, שהתאהבתי בה. בחורה צעירה ועצמאית). כשהיא רוצה לחזור, היא מגלה שמלחמה יש תוכניות אחרות עבורה. ה"שער" חזרה לגרמניה נסגר והיא נאלצת להישאר באיטליה כשהקשר עם משפחתה ניתק לחלוטין.

מרגוט נשארת באיטליה ומתחתנת עם גוי איטלקי. כשהצבא הגרמני נכנס לאיטליה, הבעל "המסור" ו"טוב הלב", מבקש להסגיר את רעיתו הצעירה לידי הנאצים. מרגוט (ושוב, תרגום שלי, האמיצה ובעלת התושיה) מנסה לברוח אך החיילים רודפים אחריה, יורים בה והיא נפצעת ברגל משני כדורים. פצועה, היא מצליחה לחמוק מידיהם, לברוח ולהסתתר.

יעקב גנטר שאול, יהודי שנולד בגרמניה והיה חייל בצבא הבריטי, נשלח לשרת באיטליה. בהגיעו פונים אליו ומספרים לו על פליטה יהודיה ומבקשים את עזרתו בטיפול בה. העזרה הופכת לסיפור אהבה ומרגוט ויעקב נישאים. בשנת 45', ברגע הראשון שיכל, שולח יעקב את אשתו הצעירה לארץ כשכל רכושה במזוודה, כשהוא עדיין נדרש לתפקידו בצבא באיטליה.

לפתוח ולהקשיב לסיפור לפתוח ולהקשיב לסיפור

המזוודה הזו הגיעה בשנת 45' לארץ עם מרגוט ולאחר כמה חודשים הצטרף אליה יעקב. בארץ הם בנו את ביתם.

המזוודה נשמרה וזה הסיפור שהיא מספרת.

 

 

© כל הזכויות שמורות ל"אחד אחד - סטודיו לפריטים עם אופי" Up